Vid problem med forumet, kontakta webbmästaren.

Husbyggare/projektledare sodra Sverige

Forumindex Övrigt Husbyggare/projektledare sodra Sverige

21 maj 2019 kl 22:11

AnnaB

Vi vill bygga ett hus som ar sa halsosamt som mojligt. Jag har borjat leta efter en husbyggare som kan det har med materialval, konstruktion osv som man kan lita pa utan att behova vara micro-manager for varje steg. Helst undviker vi delentreprenad, ju fler kockar…

Men utan att veta ”allt” sjalv ar det jattesvart. Idealet for oss vore ett nyckelfardigt hus, men det kanns som en pipedream da det fortfarande inte ar konventionellt med ett hus som har halsosamma material, lag stralning fran el-ledningar etc.

Ser ocksa att manga som fokuserar pa ”eko-hus” skryter om hur tata deras vaggar ar, vilket tander en varningslampa for mig da en konstruktion som forebygger mogel ar av hogsta prioritet.

Jag har bland annat kollat pa Stenbackens (verkar dock inte serva Halland), XN villan, Massiva trahus.

Sa jag hoppades pa lite rekommendationer gallande byggare som ar duktiga pa just detta. Verkar som manga gor mycket sjalva men vi har inte bandbredd till det.

Ett annat alternativ ar att hitta en person som ar valdigt kunnig och kan hjalpa oss navigera alla val langs vagen och betala denne som konsult. Byggnads biolog, arkitekt eller liknande, eller bara nagon som gatt igenom processen sjalv och lart sig mycket.

Otroligt tacksam for hjalp.

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.